Saturday, October 20, 2012

Israel lobby groups press sat providers to ban Iran channels: Report


Israeli lobby groups have reportedly contacted two communications satellite service providers to force them to take Iranian radio and television channels off the air following a recent ban on the broadcasters in Europe, Press TV reports.

The lobbies have recently approached International Telecommunications Satellite Organization (Intelsat) and Hispasat -- a group of Spanish communication satellites -- and called on them to stop the broadcast of Iranian channels.

In a flagrant violation of the freedom of speech on Monday, European satellite provider Eutelsat SA ordered media services company Arqiva to stop the broadcast of several Iranian satellite channels including Press TV, al-Alam, Jam-e-Jam 1 and 2, Sahar 1 and 2, Islamic Republic of Iran News Network, Quran TV, and the Arabic-language al-Kawthar following an order by the European Commission.

The decision follows months of jamming of Iranian channels by European satellite companies.

This is while the European Union has denied claims by European satellite companies that it ordered the providers to take Iranian channels off the air saying that the companies have acted on their own accord.

Help Us Transmit This Story

  Add to Your Blogger Account   Put it On Facebook   Tweet this post   Print it from your printer   Email and a collection of other outlets   Try even more services

No comments:

Post a Comment